Yaz geldi, tatil sezonu açıldı. Seyahat planlarını yavaş
yavaş oluştururken aracımın eksiklerini elektronik ateşleme kitini
montajlayarak başladım.
Piyasada kolayca bulunan elektronik ateşleme kitlerinin
Type1 motorlu Vw’ler için çok gerekli olduğunu montajdan sonra tecrübe ettim maalesef.
Kit üç parçadan
oluşuyor.
Montajda ilk adım buji kablolarının numaralarını yazarak distribütörün
bloktan ayrılması. İkinci adım ise distribütör üst kapağının sökülerek ateşleme
sırasının hangi silindirde olduğunun tespit edilmesi.
Dikkat edilmesi gereken noktalardan biri distribütör o-ring
inin haricen satın alınması. O-ring in yerinde bulunmaması veya zarar görmüş
olması motor yağının distribütör bağlantı noktasından sızmasına ve kasnak
vasıtasıyla tüm bölmelerine saçılmasına neden oluyor.
Daha sonra distribütör alt kelepçesi gevşetilerek
distribütör bloktan ayrılıyor.
Yeni bobin ve beyinin montajları tamamlandıktan sonra yeni distribütör o-ring le birlikte bloğa sabitleniyor. Fakat yeni distribütör eski olan mekanik kit ile aynı şekilde yerine oturmuyor.
Yeni distribütör 180 derece ters montajlanmak zorunda olduğu için (sadece o şekilde oturuyor) ateşleme sırasının da yarım tur saat yönüne dönmesi gerekiyor.
Ateşleme sırası şarj dinamosunun ayağında üretici tarafından belirtilmiş. (1-4-3-2)
Örneğin eski distribütörde ateşleme sırası 3 nolu silindirde
kalmış ise, yeni distribütörde de ilk ateşlemenin 3 nolu silindirde olacak
şekilde kabloların tekrar sıraya göre dizilmesi gerekiyor. Üçüncü silindir için sırayla (saat yönüne) ikinci silindir ve daha sonra birinci, son olarak dördüncü silindir.
Daha sonra güç kabloları ve beyin bağlantıları
yapılıyor.
Motora üst-arkadan bakar iken silindir numaraları ve distribütörün
dönme yönü şeması.
Kitin montajını tamamladıktan sonra motor ritmi ve oluşan
kesiklikler yok denilecek kadar azaldı. Kitin bir diğer avantajı ise motorun anında
marş alıp çalışması.
Montaj tamamlandıktan sonraki ilk iş ise motor çalışır
vaziyette iken distribütör açısının en iyi ateşleme noktası için sağ-sol
hareketinin yapılması ve sabitlenmesi.
Eski
ve yeni kitler. Fiziken tek fark distribütörün bloğa geçtiği bölmesinin 1 cm
daha fazla olması.
Montaj tamamlandıktan sonra.
Amatör bir Vw’ci olarak bilgilerimi paylaşmaya çalıştım.
Saygılar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder