11 Haziran 2014 Çarşamba

VW T2 BUS ELEKTRONİK ATEŞLEME KİTİ

Yaz geldi, tatil sezonu açıldı. Seyahat planlarını yavaş yavaş oluştururken aracımın eksiklerini elektronik ateşleme kitini montajlayarak başladım.

Piyasada kolayca bulunan elektronik ateşleme kitlerinin Type1 motorlu Vw’ler için çok gerekli olduğunu montajdan sonra tecrübe ettim maalesef.


 Kit üç parçadan oluşuyor. 


Montajda ilk adım buji kablolarının numaralarını yazarak distribütörün bloktan ayrılması. İkinci adım ise distribütör üst kapağının sökülerek ateşleme sırasının hangi silindirde olduğunun tespit edilmesi.


Dikkat edilmesi gereken noktalardan biri distribütör o-ring inin haricen satın alınması. O-ring in yerinde bulunmaması veya zarar görmüş olması motor yağının distribütör bağlantı noktasından sızmasına ve kasnak vasıtasıyla tüm bölmelerine saçılmasına neden oluyor.

Daha sonra distribütör alt kelepçesi gevşetilerek distribütör bloktan ayrılıyor.


Yeni bobin ve beyinin montajları tamamlandıktan sonra yeni distribütör o-ring le birlikte bloğa sabitleniyor.  Fakat yeni distribütör eski olan mekanik kit ile aynı şekilde yerine oturmuyor. 

Yeni distribütör 180 derece ters montajlanmak zorunda olduğu için (sadece o şekilde oturuyor) ateşleme sırasının da yarım tur saat yönüne dönmesi gerekiyor. 

Ateşleme sırası şarj dinamosunun ayağında üretici tarafından belirtilmiş. (1-4-3-2)


Örneğin eski distribütörde ateşleme sırası 3 nolu silindirde kalmış ise, yeni distribütörde de ilk ateşlemenin 3 nolu silindirde olacak şekilde kabloların tekrar sıraya göre dizilmesi gerekiyor. Üçüncü silindir için sırayla (saat yönüne) ikinci silindir ve daha sonra birinci, son olarak dördüncü silindir.

Daha sonra güç kabloları ve beyin bağlantıları yapılıyor. 



Motora üst-arkadan bakar iken silindir numaraları ve distribütörün dönme yönü şeması.


Kitin montajını tamamladıktan sonra motor ritmi ve oluşan kesiklikler yok denilecek kadar azaldı. Kitin bir diğer avantajı ise motorun anında marş alıp çalışması.

Montaj tamamlandıktan sonraki ilk iş ise motor çalışır vaziyette iken distribütör açısının en iyi ateşleme noktası için sağ-sol hareketinin yapılması ve sabitlenmesi.


Eski ve yeni kitler. Fiziken tek fark distribütörün bloğa geçtiği bölmesinin 1 cm daha fazla olması.


Montaj tamamlandıktan sonra.

Amatör bir Vw’ci olarak bilgilerimi paylaşmaya çalıştım. Saygılar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder